Marketingový audit je základom pre zistenie marketingových zdrojov potrebných na dosiahnutie marketingových cieľov, ktoré tvoria základ marketingových stratégií pre regionálne a miestne partnerstvá . Skladá sa z nasledovných komponentov:
Audit marketingového prostredia - zahŕňa zber údajov v regióne, z tzv. primárnych zdrojov a zber údajov z tzv. sekundárnych, teda už existujúcich zdrojov (ako sú informácie zo Štatistického úradu, dostupné informácie relevantných spoločností atď.) a ich následnú analýzu s ohľadom na ekonomické a politické aspekty.
Audit marketingovej činnosti, ktorý je analýzou marketingového mixu – analýza kvality a množstva ponuky produktov, ich cien, podpory a miesta.
Audit marketingového systému - zahŕňa analýzu existujúcej štruktúry a systému organizácie marketingu v regióne.
Firma, poverená realizáciou marketingového auditu ako prvý krok v rade ďalších úkonov
vypracuje dotazníky na „zber údajov“, ktoré budú doručené na všetky obce okresov Trnava, Hlohovec a Piešťany (96 obcí)
starosta obce resp. ním poverená osoba vyplní dotazník v súlade so skutočnosťou a v plnom rozsahu. Je veľmi dôležité vyplniť dotazníky veľmi dôkladne a kompletne, nakoľko tieto informácie budú jedným zo základov ďalšieho spracovania marketingového auditu a následne i stratégie.
dotazníky bude potrebné vyplnené zaslať na adresu spracovateľa v stanovenom termíne z dôvodu časovej náväznosti na ďalšie kroky „auditu“
Výsledkom marketingového auditu bude návrh marketingovej stratégie rozvoja regiónu, t.j. spôsob, akým sa dosiahnu definované a kvantifikované marketingové ciele prostredníctvom akčných plánov. Stratégia bude orientovaná na najvýkonnejšie sektory, ľudské zdroje, ekonomický rozvoj, dopravu a budovanie infraštruktúry, životné prostredie, rozvoj poľnohospodárstva, cestovného ruchu, propagácie regiónu pomocou vybraných distribučných kanálov. Pri príprave strategicky dôležitých projektov sa tak budú samosprávne autority orientovať na vhodné sektory a tým sa usmerní a podporí nielen rozvoj regiónu, ale aj celková stratégia rozvoja Trnavského samosprávneho kraja (TSK).
Účastníci:
Termín realizácie : september 2004 – január 2005. Konkrétne termíny a program seminárov je uvedený v časti Školenia a workshopy.
Semináre/školenia budú rozdelené na dve časti:
V rámci aktivity bude vytvorená i web stránka partnerskej organizácie Regionálna rozvojová agentúra Trnavského kraja, ktorá bude slúžiť okrem prezentácie aktivít vlastnej organizácie i ako zdroj informácií o implementácii projektu.
, ktorá bude distribuovaná všetkým samosprávnym autoritám a organizáciám spolupracujúcim na stratégii rozvoja regiónu.
Cieľom aktivity je zhodnotenie implementácie projektu žiadateľom a partnerskou organizáciou na základe určených indikátorov a príprava záverečnej správy.
Všetky navrhované aktivity povedú k rozvoju inštitucionálnej infraštruktúry v oblasti regionálnej politiky, čím sa vytvoria vhodné podmienky pre lepšiu implementáciu Operačného programu – Základná infraštruktúra na lokálnej a regionálnej úrovni.
Projekt podporuje celkovú stratégiu rozvoja regiónu. Aktivity, ktoré sa zrealizujú v rámci projektu, povedú k vytvoreniu a definícii marketingovej stratégie rozvoja regiónu, rozvoju marketingových stratégií pre regionálne a miestne partnerstvá zameraných na miestne trhy, zvýšeniu informovanosti, rozvoju „regionálnej identity“, zlepšeniu imidžu regiónu a jeho propagácii.